UM Głogów: TPK -Teleplatforma Pierwszego Kontaktu
Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK 800 137 200 otrzymasz niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach.
Telefon: 800 137 200
To numer telefonu, który jest dostępny:
- poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli: od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
- w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.
Z telefonu możesz skorzystać w sytuacji:
- nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ,
- nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
- gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.
Kontaktując się z TPK, otrzymasz poradę
- pielęgniarki/położnej
- lekarską.
w formie telekonsultacji.
W ramach TPK uzyskasz:
- poradę medyczną
- ereceptę
- eskierowanie
- ezwolnienie.
Porady są udzielane w czterech językach:
- polskim
- angielskim
- rosyjskim
- ukraińskim.
Urząd Miejski w Głogowie,
dglnews.pl/2021/06/07/tpk-teleplatforma-pierwszego-kontaktu/
Autor: krystian