UM Głogów: TPK -Teleplatforma Pierwszego Kontaktu

1 min czytania

Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK 800 137 200 otrzymasz niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach.

Telefon: 800 137 200

To numer telefonu, który jest dostępny:

  • poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli: od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
  • w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.

Z telefonu możesz skorzystać w sytuacji:

  • nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ,
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
  • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.

Kontaktując się z TPK, otrzymasz poradę

  • pielęgniarki/położnej
  • lekarską.
w formie telekonsultacji.

W ramach TPK uzyskasz:

  • poradę medyczną
  • ereceptę
  • eskierowanie
  • ezwolnienie.

Porady są udzielane w czterech językach:

  • polskim
  • angielskim
  • rosyjskim
  • ukraińskim.

Urząd Miejski w Głogowie,

dglnews.pl/2021/06/07/tpk-teleplatforma-pierwszego-kontaktu/

Autor: krystian