Gdzie założyć sklep internetowy?

Z roku na rok coraz więcej internautów wybiera zakupy w sieci. Rynek e-commerce rozwija się więc w błyskawicznym tempie. Odpowiadając na potrzeby konsumentów, wielu przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie sprzedaży online. Ty także planujesz założyć własny sklep internetowy? Sprawdź, jak postawić swój pierwszy krok w e-handlu. Dowiedz się, gdzie założyć e-sklep i co zrobić, by przyciągnąć klientów.

Dlaczego opłaca się sprzedawać w Internecie?

E-handel w Polsce w ciągu ostatnich lat rozwija się bardzo dynamicznie. Spowodowane jest to zmianami zachowań zakupowych konsumentów, którzy coraz częściej robią zakupy bez wychodzenia z domu. Zgodnie z zeszłorocznym raportem ,,E-commerce w Polsce’’ firmy Gemius, już 77% internautów kupuje w sieci. Nic dziwnego, rozwiązanie to jest wygodne i szybkie. Liczba osób robiących zakupy online zapewne będzie rosła.

Według prognoz ekspertów PwC do 2026 roku polski rynek e-commerce zyska wartość 162 mld złotych. Uruchamianych jest coraz więcej sklepów internetowych. Jak wynika z analizy danych agencji badawczej Dun&Bradstreet, tylko w pierwszym kwartale zeszłego roku powstało 3,4 tys. nowych e-sklepów. Jak więc widać e-handel kwitnie i rośnie w siłę. Warto iść z duchem czasu, dostosowywać się do zmian na rynku i pomyśleć o poszerzeniu swojej działalności o sprzedaż w sieci.

Chcesz zacząć sprzedawać online i docierać do nowych klientów? Postaw pierwszy krok w e-commerce i załóż własny sklep internetowy. Musisz jednak pamiętać o kilku istotnych kwestiach i przygotować dokładną strategię działania. Sprawdź, od czego zacząć i co zrobić, by Twój e-sklep przynosił jak największe zyski.

Jak założyć własny e-sklep?

Co jest potrzebne do stworzenia sklepu online? Po pierwsze łatwa do zapamiętania, chwytliwa domena, czyli unikalny adres Twojego sklepu. Domena będzie kojarzyć się ludziom z Twoim biznesem i budować jego wizerunek na internetowym rynku. Po drugie niezbędny jest dobry hosting, dzięki któremu Twój e-sklep będzie działał szybko, sprawnie i bezawaryjnie. Wybór hostingu jest bardzo ważny. Strona internetowa sklepu musi bowiem działać 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Nie może dojść do przeciążenia nawet w trakcie trwania dużej promocji.

Aby w ogóle uruchomić e-sklep, który będzie prawidłowo funkcjonował i wyglądał w odpowiedni sposób, potrzebna jest również platforma e-commerce. Umożliwia ona m.in. przeglądanie produktów, dokonywanie zakupów czy przyjmowanie płatności. W Polsce najpopularniejszą platformą e-commerce jest PrestaShop, która wyprzedza w rankingu WooCommerce i Shoper1.

Czy warto skorzystać z usług agencji?

Wydaje Ci się to wszystko zbyt skomplikowane? Nie znasz się na kwestiach technicznych? Zastanawiasz się, gdzie założyć swój sklep internetowy? Pomyśl o nawiązaniu współpracy z agencją marketingu internetowego WeNet, która zapewni wszystko, czego potrzebujesz, aby sprzedawać online. W pakiecie dostaniesz domenę, hosting, platformę e-commerce. Specjaliści stworzą nowoczesny e-sklep dostosowany do indywidualnych potrzeb Twojego biznesu.

Oto, co zyskujesz, jeśli powierzysz budowę sklepu internetowego agencji marketingowej:

  • sklep internetowy PrestaShop – nowoczesny, atrakcyjny wizualnie, funkcjonalny i przyjazny w obsłudze,
  • domenę, hosting, platformę e-commerce, certyfikat SSL,
  • integrację z systemami płatności, systemami magazynowo-księgowymi, firmami kurierskimi itd.,
  • sklep internetowy na własność,
  • niezbędne wsparcie specjalisty e-commerce.

Doświadczeni eksperci zaproponują też skuteczne narzędzia i podpowiedzą Ci, w jaki sposób usprawnić działania online i rozwijać firmę w sieci.

Własny sklep internetowy – jak i gdzie go założyć?

O czym warto pamiętać, zakładając własny e-sklep?

Aby sklep internetowy przyciągał klientów i przynosił zyski, powinien spełniać obecne wymagania rynku i odpowiadać najnowszym trendom. Dobry i skuteczny sklep online powinien być przede wszystkim:

  • funkcjonalny, wygodny i intuicyjny w użytkowaniu,
  • responsywny, a więc dostosowany do urządzeń mobilnych,
  • szybki w obsłudze – strona sklepu powinna sprawnie się wczytywać,
  • bezpieczny – podstawą jest tutaj certyfikat SSL, szyfrujący przesyłane dane (loginy, hasła, numery kart płatniczych itd.),
  • przejrzysty i estetyczny,
  • dopasowany do specyfiki branży oraz grupy docelowej.

Warto już na etapie zakładania sklepu myśleć o swoim biznesie przyszłościowo i brać pod uwagę jego rozwój. Dlatego też najlepiej stawiać na profesjonalne rozwiązania i budowę e-sklepu oddać w ręce fachowców. Pamiętaj, że aby odnieść sukces, musisz najpierw opracować dokładny plan działania i starać się wyróżnić na tle konkurencji. Specjaliści z WeNet.pl pomogą Ci w tym, doradzając skuteczne rozwiązania dopasowane do wymagań Twoich klientów.