Głogów cały czas się zmienia i rozwija. Samorząd Województwa Dolnośląskiego stale wspiera miasto w rozwoju, inwestując w kolejne projekty w tym regionie. Są to przede wszystkim projekty infrastrukturalne – drogowe i kolejowe.

Bardzo dużą i ważną inwestycją jest budowa ronda Górników w Głogowie. Na początku października prezydent Głogowa Rafael Rokaszewicz podpisał umowę z wykonawcą tego zadania. To właśnie wtedy Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego, zadeklarował dodatkowe 2 mln zł wsparcia, co oznaczało, że łącznie Głogów otrzyma 3 mln zł dofinansowania od Województwa Dolnośląskiego.

Prace budowlane ruszyły z początkiem listopada. Inwestycja obejmuje budowę ronda na styku ulic Piłsudskiego, Legnickiej i Poniatowskiego, a wykonawcą robót jest Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego w Głogowie. Koszt całego zadania to blisko 15 mln zł. Po zakończeniu prac nowe rondo zostanie połączone ścieżką rowerową z rondem Hutników, które oddano kilka lat temu na wyjeździe w kierunku Nielubi. Zakończenie budowy planowane jest na początku marca 2024 roku.

To bardzo duże zadanie. Przebudowane zostaną wloty, ciągi pieszo-jezdne, oświetlenie. To naprawdę ważna dla mieszkańców inwestycja przede wszystkim ze względu na zwiększenie ich bezpieczeństwa. Pozwoli ona także na uspokojenie ruchu i poprawę jego płynności – informuje Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Ważną dla głogowian inwestycją jest również przebudowa Neptuna. W odnowionym budynku powstanie Centrum Informacji Przyrodniczo-Turystycznej Szlaku Odrzańskiego. Częścią projektu jest również droga rowerowa, przebiegająca przez gminy Głogów i Kotla. To właśnie tutaj przetną się dwie trasy Cyklostrady Dolnośląskiej – Trasa Doliny Baryczy oraz BLUE VELO. Przebudowa Neptuna to inwestycja dofinansowana kwotą 9 mln zł ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego, ale także ze środków Funduszu Odrzańskiego, z którego zostaną zakupione kajaki do wypożyczalni przy Neptunie.

Głogów to jednak nie tylko drogi czy szlaki wodne, lecz przede wszystkim koleje, którymi Dolny Śląsk stoi. Koleje Dolnośląskie w tym roku obchodziły swoje 15-lecie. W tym czasie spółka bardzo się rozwinęła oraz zakupiła nowy tabor: 31 elektrycznych i hybrydowych pojazdów za kwotę 900 milinów złotych między innymi z funduszy europejskich. Właśnie takimi pociągami Dolnoślązacy mogą podróżować po regionie. Od 10 grudnia głogowianie na trasie nr 272, czyli „Nadodrzance”, mogą dojechać wyłącznie komfortowymi pociągami KD do Wrocławia przez Grębocice, Rudną, Ścinawę, Wołów i Brzeg Dolny.

Samorząd Województwa Dolnośląskiego konsekwentnie realizuje wyjątkowy i niespotykany w skali kraju projekt przywracania nieczynnych od wielu lat linii kolejowych. Pociągi wróciły już do Bielawy, Lubina, Świeradowa-Zdroju i Chocianowa. Rozwijamy kolej z myślą o mieszkańcach naszego pięknego regionu – mówi Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego. – Pracujemy teraz nad koleją Zagłębia Miedziowego, która połączy Lubin, Polkowice i Głogów, ale także obejmie swoją trasą Radwanice, Gaworzyce, Żukowice, co ma na celu zwalczenie wykluczenia komunikacyjnego. Pracujemy także nad rewitalizacją odcinka Przemków – Chocianów przez Niegosławice, Gaworzyce i Żukowice. To oznacza, że w Głogowie spotkają się trzy kierunki – jeden istniejący z Rudnej i dwa nowe – dodaje.

Nadesłane przez: Urząd Marszałkowski