UM Głogów: Start pilotażu infolinii dla dolnośląskich urzędów skarbowych
Start pilotażu jednej infolinii dla dolnośląskich urzędów skarbowych
Dolnośląska Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) rozpoczyna pilotaż infolinii pod numerem 22 460 59 93. Rozpoczęcie testów planowane jest na 3 stycznia 2024 r, a ich zakończenie 29 marca br. Klienci dolnośląskiej KAS połączą się z infolinią, a nie jak dotychczas z centralą konkretnego urzędu skarbowego.
Oprócz standardowych połączeń, osoba dzwoniąca na infolinię będzie mogła potwierdzić swoją tożsamość telePINem i uzyskać indywidualne informacje, co dotychczas nie było możliwe przez telefon.
Informację podatkową i celną dla całego kraju nadal świadczy Krajowa Informacja Skarbowa.
W ramach pilotażu infolinii, klienci dolnośląskiej KAS będą mieli możliwość skorzystania z nowego modelu obsługi klienta telefonicznego. Zamiast dzwonić bezpośrednio do konkretnego urzędu skarbowego, będą mogli połączyć się z infolinią.
KAS przetestuje dwa typu połączeń, standardowe oraz z potwierdzeniem tożsamości. Jeśli dzwoniący potwierdzi swoją tożsamość telePINem, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić mu bardziej spersonalizowanej informacji.
Pilotaż nowej infolinii to kolejny krok w dążeniu administracji skarbowej do doskonalenia obsługi i zapewnienia wyższej jakości usług.
Test nowego modelu komunikacji telefonicznej ma za zadanie dostarczyć KAS informacji o potrzebach klientów oraz o najlepszych możliwych rozwiązaniach, które administracja skarbowa może wprowadzić w przyszłości w zakresie obsługi telefonicznej.
Podstawowe informacje o infolinii:
Numer telefonu: 22 460 59 93
Koszt połączenia: jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.
W skład oferowanych usług wchodzą dwa typy połączeń:
Bez potwierdzenia tożsamości:
- ogólna informacja podatkowo-celna,
- możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku.
Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego:
- indywidualna informacja podatkowo-celna,
- informowanie o stanie realizacji nadpłaty i zwrotów z zeznań lub deklaracji podatkowych,
- możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku.
Ważne: Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie
Wraz z urzędami skarbowymi z woj. dolnośląskiego, infolinię przetestują jednostki KAS z woj. łódzkiego i opolskiego.
W testach infolinii nie biorą udziału: Dolnośląski Urząd Skarbowy we Wrocławiu oraz Dolnośląski Urząd Celno-Skarbowy we Wrocławiu.
Nadesłane przez: Izba Administracji Skarbowej we Wrocławiu
Podziel się tym wpisem:
Urząd Miejski w Głogowie,
dglnews.pl/2024/01/03/start-pilotazu-infolinii-dla-dolnoslaskich-urzedow-skarbowych/
Autor: krystian