Stare jak świat porzekadło głosi, że aby coś wyjąć, najpierw trzeba włożyć. Inwestycje w reklamę i marketing są zatem niezbędne, jeśli chcemy osiągnąć oczekiwane efekty. Wielu przedsiębiorców pyta o to, ile kosztuje kampania Adwords. W praktyce, dokładna cena w głównej mierze zależy od nas. Nowoczesny marketing online jest skrojony do naszych potrzeb i uwzględnia nasz budżet. Aby zorientować się w ewentualnych kosztach, najpierw warto powiedzieć kilka słów o tym, czym właściwie jest reklama Google Adwords.

Organiczne pozycjonowanie strony internetowej

Podstawowym elementem marketingu internetowego jest organiczne pozycjonowanie bloga czyli budowanie silnej pozycji strony w wyszukiwarce Google. W tym celu niezbędna jest audyt SEO oraz analiza konkurencji. Te zadania wykona za nas doświadczony specjalista SEO, który uwzględni nasze indywidualne oczekiwania i zaproponuje najlepszy plan działań. Po ustaleniu dokładnego planu znamy również precyzyjną wycenę za pozycjonowanie stron. Koszt zależy od zakresu oraz czasu trwania współpracy. W gruncie rzeczy, to nasz kapitał wyznacza granice podejmowanych działań.

Ile kosztuje kampania Adwords?

Pozycjonowanie organiczne wymaga czasu, a co więcej, pozwala nam zbudować pozycję w obrębie naturalnych wyników wyszukiwania. Na samym szczycie rankingu znajdują się jednak linki sponsorowane w ramach kampanii Adwords. Współpraca z Google polega na wybraniu fraz kluczowych, z którymi zostanie skojarzona nasza strona. Następnie, link do naszej strony jest wyświetlany na szczycie wyników wyszukiwania, a reklamy pojawiają się na bannerach w popularnych serwisach oraz portalach internetowych.

Ta technika marketingu internetowego pozwala na błyskawiczne pozyskanie klientów, co jest ważne na początku działalności, a także w trudniejszych dla firmy okresach. Wielu inwestorów pyta o to, ile kosztuje kampania Adwords. Klient płaci jedynie za kliknięcia w promowany link. W panelu ustawiamy również górną granicę wydatków. Co szczególnie istotne, klient sam określa, ile chce zapłacić za każde kliknięcie. Im niższa stawka, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że nasza oferta dotrze do klientów. Promowane będą bowiem strony konkurencyjne z wyższą stawką za kliknięcie.

Czy warto zainwestować w marketing online?

Specyfika marketingu internetowego sprawia, że to klient decyduje o wydatkach na poszczególne techniki, takie jak pozycjonowanie stron internetowych w Warszawie, czy kampania Google Adwords. Rozmiar zainwestowanego kapitału ma wpływ na zakres podejmowanych działań oraz czas potrzebny do uzyskania efektów. W przypadku kampanii Adwords musimy pamiętać, że ustalenie zbyt niskiej ceny za kliknięcie może sprawić, że nie osiągniemy założonych wyników. Warto zatem skonsultować wybrane techniki SEO z fachowcem, który doradzi najbardziej optymalne działanie.

Z jakimi wydatkami wiąże się nowoczesny marketing internetowy?