Czy warto mieć stronę internetową firmy

Firmowa strona WWW jest ważnym narzędziem mającym duży wpływ na zauważenie firmy w sieci. Nie powinna ona jedynie dobrze wyglądać, ale przede wszystkim powinna spełniać odrębną rolę w strategii marketingowej firmy.

Funkcje strony internetowej firmy

Do najważniejszych funkcji strony internetowej firmy należą:

1. Prezentacja firmy – strona WWW to miejsce pierwszego kontaktu klienta z firmą. Pierwsze wrażenie jest niezwykle ważne. Klient ocenia całą firmę przez pryzmat witryny. Oglądając stronę WWW, zdobywa pierwsze doświadczenia związane z kompetencjami firmy, które mają niebagatelny wpływ na podejmowanie decyzji.

2. Przedstawienie oferty - jedną z głównych przyczyn, dla których internauta odwiedza stronę, jest chęć szybkiego i bezproblemowego zapoznania się z ofertą firmy. Firmowa witryna musi zapewnić więc sprawną nawigację wśród produktów firmy. Jeśli strona jest źle zaprojektowana, klienci bardzo szybko poszukają innej, zawierającej czytelne i zrozumiałe informacje. Pierwsze odwiedziny decydują najczęściej o dalszych zakupach.

3. Kontakt z klientem – strona internetowa jest bezpośrednim łącznikiem między klientem a firmą. Osoba, która wchodzi na stronę firmy, by zadać pytanie dotyczące oferty, oczekuje szybkiej i rzeczowej odpowiedzi. Brak kontaktu ze strony firmy może zostać potraktowany jako lekceważenie i mieć bezpośredni wpływ na rezygnację z rozpoczęcia współpracy. Dobrym rozwiązaniem jest ustawienie autorespondera, który automatycznie podziękuje za wysłanie wiadomości i zapewni, że przedstawiciel firmy wkrótce na nią odpowie.

4. Pozyskiwanie klientów – strona firmowa to także źródło pozyskiwania zamówień. Jest to jedna z najtańszych form zdobywania nowych odbiorców produktów czy usług. Należy jednak przestrzegać wszystkich wspomnianych wcześniej zasad, by klient nie tylko zainteresował się ofertą, ale też nawiązał współpracę z firmą. Aby pozyskiwać klientów za pomocą strony, należy zapewnić im możliwość znalezienia witryny w wyszukiwarkach. W tym celu należy zainwestować w pozycjonowanie strony lub linki sponsorowane, które pozwolą na łatwe znalezienie naszej oferty po wpisaniu słowa kluczowego dla naszej branży, produktu lub usługi.

5. Budowanie lojalności - utrzymywanie klientów jest tańsze niż ich pozyskiwanie, dlatego należy dołożyć wszelkich starań, aby zdobyty klient pozostał z firmą jak najdłużej. Strona firmy może okazać się pomocna w utrzymaniu stałego kontaktu z klientem. Ciekawym narzędziem służącym do podtrzymywania więzi z klientem jest bezpłatny newsletter, prezentujący najnowszą ofertę, informacje o promocjach, wiadomości dotyczące firmy, a nawet cenne porady.

6. Wsparcie tradycyjnych kanałów sprzedaży - strona WWW jest narzędziem sama w sobie, ale także wspiera tradycyjne kanały sprzedaży i marketingu.

A zatem – czy warto mieć stronę internetową firmy? Odpowiedź jest oczywista – tak! Artykuł powstał we współpracy z portalem biznesowym http://michal-gorecki.pl/