Podstawowe zasady promowania hoteli
Skuteczne promowanie hotelu nie jest skomplikowane, jednak jak zadbać o to, aby nasz hotel był widoczny dla gości, a ilość rezerwacji się zwiększyła? Warto zainwestować w odpowiednią promocję naszego hotelu. W dobie cyfryzacji koniecznością jest posiadanie strony internetowej, bez niej praktycznie nie istniejemy. Jednakże co zrobić, abyśmy byli bardziej zauważalni w sieci? W artykule przedstawimy podstawowe zasady promowania hoteli.
Po pierwsze dobrze zoptymalizowana strona internetowa
Hotel bez własnej strony internetowej to obiekt, który z punktu widzenia potencjalnego gościa nie istnieje. Większość konsumentów na początku swojego urlopu szuka informacji na temat hotelu w internecie, zanim zdecyduje o rezerwacji miejsca, lub rezerwuje je online, dlatego tak ważne jest posiadanie strony internetowej.
Rozwiązanie jest proste własna strona internetowa. Dzięki niej uzyskamy możliwość promocji hotelu poprzez pozycjonowanie SEO. To działania, które poprawią widoczność naszej strony w wyszukiwarkach. Dobrze zoptymalizowana strona internetowa będzie pojawiać się częściej na pierwszych stronach wyszukiwarek, czym skutkować będzie zwiększenie zainteresowaniem naszego hotelu.
Po drugie pozycjonowanie strony www
Reklama strony internetowej hotelu dzięki pozycjonowaniu pozwoli na pozyskanie większej ilości klientów bezpośrednio z wyszukiwarki. Pozycjonowanie przynosi także inne korzyści takie jak optymalizacja strony internetowej, budowanie solidnej marki hotelu oraz poprawa wizerunku w sieci. Warto wspomnieć, że pozycjonowanie można ustawić pod potencjalnych klientów, których preferujemy np. klientów biznesowych, rodzin z dziećmi, czy gości typu VIP. To, jak poprawnie wykonać to zadanie dowiesz się ze szkoleń oferowanych na stronie https://hotelhero.pl/.
Po trzecie marketing szeptany
Reklama szeptana to skuteczna promocja na dotarcie do ścisłego grona odbiorców szukających usług hotelarskich. Marketing szeptany wykonywany jest przeważnie na różnego rodzaju forach internetowych i Facebooku. Celem marketingu jest wywołanie dyskusji na dany temat, w sposób naturalny i niewymuszony. Dzięki temu potencjalni klienci mają informacje na temat naszego hotelu, a następnie są one przekazywane w neutralny sposób.
Badania pokazują, że ludzie bardziej ufają znajomym i chętniej wybierają usługi sprawdzone przez inne osoby. 8 na 10 osób kieruje się opiniami i rekomendacjami zamieszczonymi w sieci. Dzięki długofalowym działaniu na forach internetowych i grupach na Facebooku zwiększy się ruch na naszej stronie internetowej, czyli zwiększy się zainteresowanie naszym hotelem, a w końcu o to nami chodzi. Inwestycja w promocję naszego hotelu, może i nie należy do najtańszych, ale na pewno będzie skuteczna.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski