Skuteczne promowanie hotelu nie jest skomplikowane, jednak jak zadbać o to, aby nasz hotel był widoczny dla gości, a ilość rezerwacji się zwiększyła? Warto zainwestować w odpowiednią promocję naszego hotelu. W dobie cyfryzacji koniecznością jest posiadanie strony internetowej, bez niej praktycznie nie istniejemy. Jednakże co zrobić, abyśmy byli bardziej zauważalni w sieci? W artykule przedstawimy podstawowe zasady promowania hoteli.
Po pierwsze – dobrze zoptymalizowana strona internetowa
Hotel bez własnej strony internetowej to obiekt, który z punktu widzenia potencjalnego gościa nie istnieje. Większość konsumentów na początku swojego urlopu szuka informacji na temat hotelu w internecie, zanim zdecyduje o rezerwacji miejsca, lub rezerwuje je online, dlatego tak ważne jest posiadanie strony internetowej.
Rozwiązanie jest proste – własna strona internetowa. Dzięki niej uzyskamy możliwość promocji hotelu poprzez pozycjonowanie SEO. To działania, które poprawią widoczność naszej strony w wyszukiwarkach. Dobrze zoptymalizowana strona internetowa będzie pojawiać się częściej na pierwszych stronach wyszukiwarek, czym skutkować będzie zwiększenie zainteresowaniem naszego hotelu.
Po drugie – pozycjonowanie strony www
Reklama strony internetowej hotelu dzięki pozycjonowaniu pozwoli na pozyskanie większej ilości klientów bezpośrednio z wyszukiwarki. Pozycjonowanie przynosi także inne korzyści takie jak optymalizacja strony internetowej, budowanie solidnej marki hotelu oraz poprawa wizerunku w sieci. Warto wspomnieć, że pozycjonowanie można ustawić pod potencjalnych klientów, których preferujemy np. klientów biznesowych, rodzin z dziećmi, czy gości typu VIP. To, jak poprawnie wykonać to zadanie dowiesz się ze szkoleń oferowanych na stronie https://hotelhero.pl/.
Po trzecie – marketing szeptany
Reklama szeptana to skuteczna promocja na dotarcie do ścisłego grona odbiorców szukających usług hotelarskich. Marketing szeptany wykonywany jest przeważnie na różnego rodzaju forach internetowych i Facebooku. Celem marketingu jest wywołanie dyskusji na dany temat, w sposób naturalny i niewymuszony. Dzięki temu potencjalni klienci mają informacje na temat naszego hotelu, a następnie są one przekazywane w neutralny sposób.
Badania pokazują, że ludzie bardziej ufają znajomym i chętniej wybierają usługi sprawdzone przez inne osoby. 8 na 10 osób kieruje się opiniami i rekomendacjami zamieszczonymi w sieci. Dzięki długofalowym działaniu na forach internetowych i grupach na Facebooku zwiększy się ruch na naszej stronie internetowej, czyli zwiększy się zainteresowanie naszym hotelem, a w końcu o to nami chodzi. Inwestycja w promocję naszego hotelu, może i nie należy do najtańszych, ale na pewno będzie skuteczna.